جستجو
فرايندهاي شكل دهي سبدهای پلاستیکی

فرايندهاي شكل دهي سبدهای پلاستیکی

1- فرایندهای اکستروژن (Extrusion)

  •  کامپاندینگ (Extruder): در این فرایند ابتدا مواد گرم شده و تحت نیروی برشی از درون دای دایره ای شکل در آمده و به وسیله آب و یا هوا سرد شده و به شکل گرانول بریده می شوند. از این فرایند برای تولید مستربچ و کامپاند استفاده می گردد.

 

  •  فیلم دمشی (Film Blowing): این فرایند مواد ذوب شده از دای که نسبت به سطح زمین عمودی است بیرون آمده و به وسیله هوا یا آب سرد شده و به صورت رول فیلم بسته بندی در می آیند. فیلم دمشی به صورت تک، سه، پنج و هفت لایه می باشد. برای تولید فیلم های بسته بندی، اسرچ، شرینک از این فرایند استفاده می شود.
  •  Cast: فرایند افقی بود و تولید ورق به صورت بوده و تنها تفاوت آن در نوع دای موجود در انتهای اکسترودر بوده که به شکل مستطیل با عرض خیلی کم است.
  •  برای تولید فیلم های بسته بندی نازک تر، از این فرایند استفاده می گردد.
  •  لمینیت: برای تولید فیلم های بسته بندی و گونی ها و ورق های چند لایه مورد استفاده می باشد.
  •  اکستروژه ورق: برای تولید ورق های پلیمری از این فرایند استفاده می گردد.
  •  اکستروژه تولید نخ: برای تولید انواع نخ های بافت البسه استفاده می شود.
  •  اکستروژه لوله: برای تولید انواع لوله های تک و چند لایه استفاده می شود.
  •  اکستروژه سیم و کابل: برای روکش کردن انواع سیم و کابل کاربرد دارد.

 

2- فرایند تزریق (Injection Molding)

در این فرایند مواد ذوب شده و به درون قالب هدایت می شوند و درون قالب به وسیله آب سرد شده و شکل آن را به خود می گیرند. از این فرایند برای تولید انواع قطعات خودرو، لوازم خانگی، قطعات کامپیوتر، قطعات ریز پلیمری استفاده می گردد.

3- فرایند قالبگیری دمشی (Blow Molding)

در این فرایند مواد بعد از ذوب شدن به صورت لوله ای در آمده و به سمت قالب حرکت داده می شوند و سپس به وسیله هوا باد شده و سرد می شوند. از این فرایند برای تولید انواع مختلف قطعات تو خالی از قبیل بطری و باک خودرو استفاده می گردد.

4- قالبگیری تراکمی (Compression Molding)

در این فرایند مواد پس از پیش گرم شدن تحت فشار قرار گرفته و قطعه مورد نظر تولید می گردد. از این فرایند برای ترموستها و پلیمرهای شبکه ای و چقرمه استفاده می شود.

 

سبدهای پلاستیکی

 

5- روتومولدینگ (Rotomolding)

در این فرایند پلیمر در حالت پودری درون قالب قرار گرفته و درحین گرم شدن قالب و چرخش آن ذوب شده و شکل قالب را به خود می گیرد. از این فرایند در تولید قطعات بسیار بزرگ استفاده می شود.

6- ترموفرمینگ (Thermoforming)

در این فرایند مواد بصورت یک ورقه بزرگ در آمده و بعد از گرم شده بر روی قالب قرار می گیرد و شکل نهایی را به خود می گیرد. این فرایند برای تولید قطعات نازک و حساس مانند آستری محافظ یخچال و قطعات خودرو کاربرد دارد.

7- وکیوم فرمینگ (Vacuum Forming)

در این فرایند مواد به ورق در آمده و با استفاده از خلا به شکل نهایی در می آید. از این فرایند برای تولید بسته بندی ماست و لبنیات و غیره استفاده می شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

02188927837 – 02188890533 – 02188905502

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط