جستجو
سلفون بسته بندی محصولات غذایی

سلفون بسته بندی محصولات غذایی

سلفون چیست؟

سلفون از قدیم و ندیم برای بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگاه ویژه‌ای را برای خود حفظ کرده است. درواقع سلفون‌ها به دلیل اینکه از لحاظ بهداشتی اهمیت بسیاری دارند، غالبا برای بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به پلاستیک‌هایی که بر پایه پروپیلن ساخته می‌شوند، سلفون می‌گویند. این مواد پس از خروج مذاب از قالب دستگاه به کمک آب سرد، شکل می‌گیرند. فیلم‌های سلفون رفتاری شکننده و مستحکم به خاطر اینکه در دمای محیط در حالت شیشه‌ای قرار دارند، از خود نشان می‌دهند. آنها در دمای ذوب بالاتری نسبت به نایلون، نایلکس ساخته شده اند و استحکام بالاتری دارند.

سلفون بسته بندی حبوبات و مواد غذایی، خشکبار و انواع گل‌ها، پوشش‌های بسته بندی از نوع شفاف، روکش‌های میز منازل و رستوران‌ها، اتوکلاو ضایعات بیمارستانی، پوشش کتاب‌ها و جزوات و … از انواع محصولاتی هستند که با سلفون ساخته می‌شوند.

به فیلم های سلفون شفاف که دارای چسبندگی و خاصیت کشسانی بالایی هستند سلفون غذایی می گویند که در بازار به پلاستیک استرچ معروف است . کارخانه جات سانی پلاست قادر به تولید انواع استرچ غذایی به صورت رولی و عمده است

لازم است بدانید: سلفون‌ها در سه گروه سلفون شفاف، سلفون متالایز و سلفون صدفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها با توجه به کاربردشان با یکدیگر فرق دارند.

به‌عنوان مثال: برای بسته‌بندی مواد غذایی همچون چیپس و پفک که با برخورد با آفتاب فاسد می‌شوند، از سلفون متالایز استفاده می‌کنند.

آلومینیوم موجود در سلفون متالایز باعث می‌شود در اثر برخورد با آفتاب، مواد داخل بسته فاسد نشوند.

اما در بسته‌بندی‌هایی همچون ماکارونی که حتی اگر در معرض نور خورشید هم قرار بگیرند، مشکلی پیش نخواهد آمد و فاسد نمی‌شوند، از سلفون شفاف استفاده می‌کنند.

 استفاده از سلفون شفاف باعث می‌شود محصول به خوبی دید داشته باشد و مشتری بتواند خود محصول را هم ببیند، از طرفی، یکی از ویژگی‌های بارز سلفون شفاف، هزینه‌ی مناسب آن می‌باشد که برای عموم مردم به صرفه است.

جالب است بدانید: کاربرد سلفون صدفی هم برای آن دسته از مواد غذایی می‌باشد که برای سالم ماندن نیازمند سرما هستند و باید در سردخانه‌ها نگهداری شوند.

در این‌گونه مواد غذایی لازم است که از سلفون صدفی استفاده شود.

شفافیت بسیار مناسب بسته‌بندی‌های سلفون

سلفون از مواد اولیه PP ساخته‌شده است. در فرآیند تولید این محصول پس‌ازآنکه مواد در کسودر و ماردون به شکل خمیری و مذاب در می‌آیند، پس از بیرون آمدن از قالب، به‌وسیله آب افت حرارتی بالایی پیدا می‌کنند. این تغییر دمای بسیار سریع و آن‌که به‌وسیله آب انجام می‌شود باعث می‌شود که کیسه‌های سلفونی تولیدی دارای شفافیت و درخشندگی بالایی باشند. ازاین‌رو بسیاری از شرکت‌های تولیدی به‌منظور بسته‌بندی مواد محصولات خود از سلفون استفاده می‌کنند چراکه باعث درخشش اجناس می‌شود.

یکی از مهم ترین عوامل در ظاهر بسته بندی شفافیت است، که تاثیر مستقیم در فروش موارد بسته بندی با محافظ غذایی دارد اگر از مواد اولیه نامرغوب استفاده شود موجب نارضایتی مشتری می شود.

مقاومت در برابر حرارت‌های بالا

در برخی از صنایع بسته‌بندی، حرارت محیط یا محل پکنیگ به حدی می‌باشد که نیاز به استفاده از جنس مقاوم در برابر حرارت‌های بالا می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی سلفون مقاومت حرارتی بالای این کیسه‌ها می‌باشد. ازاین‌رو صنایعی که در محیط‌های گرمایی بسیار بالا نیاز به بسته‌بندی دارند سلفون می‌تواند انتخاب اول این تولیدکنندگان باشد.

قیمت بسیار مناسب بسته‌بندی سلفون

امروزه قیمت تمام‌شده هر محصول نقش به سزایی در عرضه کالا به دست مشتریان دارد. اگر نتوانیم کالای موردنظر خود را درست ارزیابی کنیم، هزینه‌های سربار باعث گران شدن و عدم رقابت با سایر تولیدکنندگان می‌گردد. سلفون نسبت به محصولات بسته‌بندی دیگر قیمت بسیار مناسبی را دارا می‌باشد. به‌طوری‌که بسیاری از تولیدکنندگان با تغییر بسته‌بندی خود به سلفون توانسته‌اند قیمت نهایی کالای خود را به‌صورت محسوسی کاهش و حجم مشتریان خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

02188927837 – 02188890533 – 02188905502

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط